Naprawy układu kierowniczego
Podczas czynności naprawczych układu kierowniczego wymieniamy następujące typy części: drążki kierownicze i końcówki drążków kierowniczych, przeguby napędowe od strony skrzyni biegów, przeguby napędowe od strony koła, płyn układu wspomagania, zwrotnice, pompy wspomagania.
Aby ograniczyć koszty napraw regenerujemy pompy wspomagania i maglownice.
Układy kierownicze są tymi elementami auta, które przekazują na układ jezdny wolę kierowcy co do kierunku jazdy. Aby poprawić komfort prowadzenia wyposażone są w układy wspomagania.
Jeżdżąc na co dzień można zaobserwować wiele przejawów świadczących o nieprawidłowej pracy układu kierowniczego, są to najczęściej za duże wyczuwalne luzy, za duży obrót jałowy kierownicy, nieprawidłowe prowadzenie się auta i wycieki płynu z układu wspomagania, które są o tyle groźne, że prowadzą do zatarcia pompy i zwiększają się koszty napraw.
Każdy układ kierowniczy zużywa się podczas eksploatacji, jednak przyśpiesza ten proces i jest trudnym testem dla jego podzespołów użytkowanie auta na dziurawych nawierzchniach, oraz uderzenia w przeszkody i kolizje drogowe.
Czasami Klienci pytają naszych techników która prędkość na trudnych nawierzchniach bardziej zużywa układ kierowniczy wysoka czy niska. Większym uszkodzeniom ulegają układy kierownicze przy dużych prędkościach ze względu na większe siły obciążające układ. Ci którzy lubią takie warunki jazdy powinni przerobić je na sztywniejsze, a to z kolei wiąże się z montażem sztywniejszych amortyzatorów i sprężyn, oraz szerszych profili opon, co jest przeróbką ustawień fabrycznych i prowadzi jednak do szybszego zużycia podzespołów układu kierowniczego.
Serwisując samochody zwracamy Państwa uwagę, że wszystkie naprawy układu kierowniczego muszą zakończyć się wykalibrowaniem geometrii podwozia, co wymaga starannego przestrzegania norm zaplanowanych przez producenta. Aby to zapewnić stosujemy skomputeryzowane stanowisko diagnostyczne dobierające ustawienia kątowe, ponieważ jakiekolwiek odchylenie od tych wartości powoduje niepoprawne prowadzenie się pojazdu połączone często ze źle ustawioną kierownicą.
W tych przypadkach naprawa będzie droższa, na co należy zwrócić szczególną uwagę, gdy w drugim warsztacie chcącym zrobić na nas wrażenie usłyszymy niską cenę bez geometrii.
Jeśli Państwa auto ulegnie nagłej awarii za każdym razem postaramy się pomóc i przyjmiemy auto od ręki.