Naprawa zawieszenia
Podczas czynności naprawczych zawieszenia wymieniamy następujące typy części: tuleje wahaczy, sworznie wahaczy, wahacze, sprężyny, amortyzatory, poduszki amortyzatorów, piasty, łożyska, łączniki, gumy i poduszki stabilizatora, drążki kierownicze i końcówki drążków kierowniczych.
Aby ograniczyć koszty napraw regenerujemy maglownice.
Elementy zawieszenia dzięki sprężystości i właściwościom amortyzującym łagodzą siłę niedoskonałości naszych dróg. Poprawiają komfort jazdy i przyczepność opon do nawierzchni, co ma największe znaczenie przy jeździe w łukach i w czasie hamowania.
Każde zawieszenia zużywa się podczas eksploatacji, jednak przyśpiesza ten proces i jest trudnym testem dla jego podzespołów użytkowanie auta na dziurawych nawierzchniach, oraz uderzenia w przeszkody i kolizje drogowe.
Czasami Klienci pytają naszych techników która prędkość na trudnych nawierzchniach bardziej zużywa zawieszenie wysoka czy niska. Większym uszkodzeniom ulegają zawieszenia przy dużych prędkościach ze względu na większe siły obciążające układ. Ci którzy lubią takie warunki jazdy powinni przerobić je na sztywniejsze.
Kiedy należy zgłosić się do serwisu?
Jeżdżąc na co dzień można zaobserwować wiele przejawów świadczących o nieprawidłowej pracy zawieszenia. Ważne jest to, że wszystkie zespoły mechaniczne zużywają się podczas eksploatacji, a ich drobniejsze elementy składowe mogą być przyczyną znaczenie kosztowniejszych uszkodzeń. Bez przerwy mamy do czynienia z większymi uszkodzeniami, które wynikają z odkładania wizyty w serwisie. Dlatego też, poddanie auta systematycznym przeglądom i naprawom to wydatek który w dłuższym okresie czasu zwróci się z nawiązką.
Serwisując samochody zawsze zwracamy Państwa uwagę na te naprawy które muszą zakończyć się wykalibrowaniem geometrii podwozia, co wymaga starannego przestrzegania norm zaplanowanych przez producenta. Aby to zapewnić stosujemy skomputeryzowane stanowisko diagnostyczne dobierające ustawienia kątowe, ponieważ jakiekolwiek odchylenie od tych wartości powoduje niepoprawne prowadzenie się pojazdu połączone często ze źle ustawioną kierownicą.
W tych przypadkach naprawa będzie droższa, na co należy zwrócić szczególną uwagę, gdy w drugim warsztacie chcącym zrobić na nas wrażenie usłyszymy niską cenę bez geometrii.
Jeśli Państwa auto ulegnie nagłej awarii za każdym razem postaramy się pomóc i przyjmiemy auto od ręki.